Guldägget 18/04/12
Vårt bästa Guldägg hittills.

Vi fick en fantastisk utdelning på våra 7 nominerade bidrag i årets tävling. Inte mindre än 6 stycken förvandlades till ägg. Två guld och fyra silver.
NK-kampanjen Blivande klassiker belönades med guld i Integrerat. Juryns motivering: “Hur attraherar man en yngre, medveten publik utan att samtidigt stöta bort en äldre, lojal målgrupp? Hur förvaltar man ett ärevördigt gammalt varumärke utan att det blir dammigt? Jo, i skärningspunkten mellan det som intresserar och attraherar bägge parter; ursprung, kvalitet och värde. När de äldre får glädjen att plocka fram dyrgriparna ur garderoben och de yngre får tillfredsställa sin jakt på det åtråvärda då spelar det stora varuhuset med alla rätta kort på handen. Grattis NK och Garbergs till en klassiker!”
Stadsmissionen radiokampanj Julminnen var det andra guldägget. Juryns motivering löd så här: ”Årets vinnare bjöd på ett skratt. Ett barnskratt med spår av fultjack och frostnätter. Det smittade inte, men det stannade kvar. Och det påminde oss om att det finns effektivare sätt att väcka medkänsla än snyftningar och vädjanden.” Silver blev det för Beijing8 i Design, vår designsatsning garbergs_projects första belönade jobb. Och för Amnesty Lås upp i Annonsering, Stadsmissonens Julminnen i utomhus och Hemlösa banners i Digitalt.

fimg
fimg
fimg
fimg
fimg
fimg
fimg
fimg
fimg
fimg
fimg
fimg
fimg
fimg
Föregående jobb >> << Nästa jobb