Garbergs Reklambyrå

    /

    1 2

    Oxfam-metoden.

    Oxfam är en brittisk välgörenhetsorganisation som arbetar mot orättvisor och fattigdom. I den första kampanjen på svensk mark använder vi klassiskt bantningsspråk för att berätta om deras arbetsmetod. Men istället för att prata viktnedgång handlar annonserna istället om att hjälpa människor upp i vikt. Något vi kallar för Oxfam-metoden.

    Treo /

    • Det finns tusen skäl till huvudvärk, men bara en Treo.

    Long time no see.

    Efter fem år har vi äntligen gjort en ny reklamfilm för Treo. Tack Meda som gav oss förtroendet, och Oskar Bård som regisserade. Filmen handlar så klart om huvudvärk, i det här fallet orsakad av monotona rörelser och mycket stillasittande på arbetsplatsen.

    /

    Dagens mobilsajt på FWA!

    Vi är stolta över att Björn Borgs kampanj ”Unite the Lovers” har utsetts till Mobile Site of Day av sajten FWA. Med kampanjen stödjer Björn Borg organisationen Love Commandos, som skyddar indiska par på flykt undan tvångsgifte och hoten som medföljer för många som vill gifta sig av kärlek. På unitethelover.com gäller det att sammanföra ett kärlekspar genom att gnugga på skärmen. Ju mer du gnuggar desto mer kärleksenergi, eller Nudeclear Power som Björn Borg kallar det, alstras. Lyckas du förena paret bidrar du samtidigt till att sammanföra verkliga kärlekspar i Indien på Love Commandos härbärgen.