100 watt direkt från lagerhyllan.

2013-10-24

NetOnNets kampanj Direkt från lagerhyllan blev belönad med det finaste priset i den tuffaste kategorin Konsument. Så här lät juryns motivering: "De lyfte begreppet lagerförsäljning till en annan nivå genom att tillföra vatten, humle och malt.I en bransch fylld av splaschar och extrapriser hittade NetOnNet ett helt nytt grepp att ta marknadsandelar på den mycket konkurrensutsatta och vikande hemelektronikmarknaden genom att etablera sin affärsmodell som den mest kända och omtyckta och samtidigt äga positionen ”lägst pris”. Det som stärker kampanjresultatet ytterligare är att NetOnNet dessutom sänkte sina marknadsföringskostnader under perioden. Bra jobbat!" Effektsammanfattning: MÅL Ta marknadsandelar på den mycket konkurrensutsatta hemelektronikmarknaden genom att etablera sin affärsmodell som den mest kända och omtyckta och äga positionen ”lägst pris”.ÅTGÄRD Etablerat konceptet ”Direkt från Lagerhyllan” och utifrån det skapat kampanjer som på ett engagerande sätt kommunicerar NetOnNets affärsmodell och personlighet.RESULTAT Trots minskade medieinvesteringar har NetOnNet - Ökat den spontana kännedomen med 15 % - Ökat preferensen för varumärket med 20 % - Befäst positionen lägst pris – hela 28 % uppfattar NetOnNet som billigast (vs MediaMarkt 22 % och Elgiganten 16 %) - Ökat sin marknadsandel med 5 % (rullande tolv månader) jämfört med samma period föregående år på en minskande marknad.

All news