I december tog Garbergs hem uppdraget som Fisherman’s Friends nordiska byrå. Nu presenteras det nya konceptet för varumärket som man tillsammans jobbat fram. Ett koncept som ska ta Fisherman’s Friend till nya kreativa höjder och stärka varumärkets status på den nordiska marknaden.
Det nya konceptet är ”The Strong Original” med en uppdaterad fiskare och varumärkets karaktäristiska ränder och smak i fokus.
”Ibland känns det bara självklart, och det gjorde det den här gången både strategiskt och kreativt. Såklart är vi ”The Strong Original” och ska ha en fiskare i modern tappning som förkroppsligar våra ränder, värderingar och fräscha smaker. Vi har gått från klarhet till klarhet i samarbetet och är stolta över vad vi har tagit fram tillsammans”, säger Patrik Nilsson Region Business Manager på Fisherman´s Friend.
Det nya konceptet rullas ut i Norden och kommer bland annat att synas i utomhusmedier, online och på sociala medier.
”Tycker man om Fisherman’s Friend så tycker man om Fisherman’s Friend. Detsamma gäller det motsatta. Utmaningen var inte att vinna över människor som ändå tycker att tabletterna är för starka, utan att nå nya generationer av potentiella Fisherman’s Friend fans. För oss låg lösningen i namnet och att återintroducera fiskaren i Norden. Uppdateringen handlar om att flytta fiskaren från sin naturliga, havsnära miljö, klä honom i ränder och sätta honom i andra, mer oväntade situationer med egenskaper som tar fram nya sidor hos vår fiskargubbe. Det är inte varje dag man får chansen att sätta ett nytt koncept för ett så klassiskt varumärke som Fisherman’s Friend och vi är jätteglada över samarbetet”, säger Mattias Dahlqvist, AD, och Lina Bergman, Copywriter på Garbergs.
Vår ambition är att samla de mest talangfulla och kreativa människorna i branschen, både bland uppdragsgivare och medarbetare. Är du en av dem? Hör av dig!