15-03-2024

Tre väljer Garbergs som ny kreativ byråpartner 

Tre Sverige har valt att anlita Garbergs som ny kreativ byråpartner för att bidra till att stärka Tres varumärke och fortsatta tillväxtresa. 

Sedan årsskiftet har Tre genomfört en byråupphandling. De senaste åren har Tre haft ett inhouse-upplägg men kommer nu komplettera de kreativa krafterna. Nu är pitchprocessen avslutad och Garbergs anlitad som ny kreativ byråpartner.

 Vi har gjort ett av våra bästa år någonsin och vill fortsätta växa, därför stärker vi upp vår prisbelönta inhouse-byrå med en extern partner. Vi valde Garbergs för att vi gillar deras kultur som präglas av nyfikenhet och prestigelöshet, deras teamkänsla och tankesätt kring att göra företag stora genom att göra dem små med idéer tydliga nog att uppfattas av alla och personliga nog att skilja sig åt. På Tre drivs vi av att tänka utanför ramarna och tillsammans med en fin match rent kulturellt kändes Garbergs som ett passande val för oss, säger Johanna Andrén, Head of Marketing på Tre Sverige.

 Kemin stämde från första mötet och det var tydligt att vi delar tron på starka idéer och långsiktiga varumärkeskoncept. Vi är jätteglada över att vi ska få jobba ihop och bygga vidare på deras redan framgångsrika varumärkesresa tillsammans. Det känns dessutom som att cirkeln är sluten då Garbergs var med och lanserade Tre redan 2003, säger Mehrnaz Bejne, projektledare och VD på Garbergs.

Vår ambition är att samla de mest talangfulla och kreativa människorna i branschen, både bland uppdragsgivare och medarbetare. Är du en av dem? Hör av dig!

Illustration
Illustration
Illustration
Illustration