/https%3A%2F%2Fgarbergs.se%2Fwp-content%2Fuploads%2F2025%2F11%2FORIGINAL_Bebis_LOWRES-scaled.jpg)
En ny smak är född. Fisherman’s Friend välkomnar Mixed Berry till smakfamiljen – så söt att man vill äta upp honom, visst?
2024 sjösatte Fishermans Friend det långsiktiga kommunikationskonceptet ”The Strong Original”. Den ikoniska fiskaren återtogs som en varumärkessymbol och kläddes i Fisherman’s Friends klassiska ränder. Sedan dess har fiskaren symboliserat varumärket och kommenterat samtiden i kampanjer och sociala medier. När det var dags att lansera en ny smak gick rollen till varumärkets yngsta fiskare någonsin: en skäggig bebis i full fiskarmundering. Ett oväntat men självklart sätt att symbolisera födelsen av något nytt. Kampanjen började också som en födelseannons i tryckta upplagan av Göteborgs-Posten, där Mixed Berry presenterades på familjesidorna under ”Födda”. Därefter spreds kampanjen brett – i utomhus, digitalt och i butik.




Vår ambition är att samla de mest talangfulla och kreativa människorna i branschen, både bland uppdragsgivare och medarbetare. Är du en av dem? Hör av dig!